tisdag 18 december 2007

Statuscheck läslista


Inser att jag varit grymt dålig på att uppdatera bloggen på senaste tiden, men som ni alla vet är det mycket i december som händer. Förutom förra veckans luciatåg och besök från Tyskland var jag på en fantastisk konsert med Peter Lemarc på Cirkus i Stockholm. Jag har också haft fullt schå med att röja och tömma och städa på kontoret inför min kommande tjänstledighet. Om jag även hunnit läsa något? Jamenvisst! Av min goda vän och föredetta klasskamrat fick jag boken Frikänd - fallet Joy Rahman som jag sträckläste. Intressant och läsvärd inte bara för att det är Gabriel Stenström (klasskompisen alltså!) som skrivit den. Jag har även försökt att komma in i Lehanes senaste, Ingenting är heligt, och har än en gång insett att Bonniers förlag (borde inte det namnet borga för kvalitet - eller är det bara en förutfattad mening?) fortsätter att ge ut serien om Kenzie/Gennaro i fel ordning. Denna boken skall även den klämmas in innan den avslutande Svart nåd. Skumt.

I bilen har jag precis avslutat Harlan Coben som jag skrev om i föregående inlägg och gett mig i kast med Mari Jungstedts I denna ljuva sommartid. Hittills verkar den mer lovande en det förra bottennappet från hennes penna, Den döende dandyn. Jag hoppas det håller hela vägen.
Bilden på Mari Jungstedt är hämtad från Aftonbladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!