lördag 23 juni 2007

På andra språk än svenska


Nu har jag helt kommit av mig med bloggandet på sistone... Trots allt så läser jag på som vanligt, dock har tempot mattats lite de senaste veckorna. Antar att semesterstressen gjort sitt på bekostnad av läsandet.

Nu har jag äntligen kommit in ordentligt i Cornwells Trace. Det tar några kapitel innan språket känns okej att läsa. Förstår givetvis inte allt, men i alla fall så pass mycket att jag har vett att inse att det är spännande.

Precis innan jag gick på semester så dök ytterligare en engelsk bok upp som jag bara var tvungen att få med mig hem innan jag lämnade kontoret: Douglas Kennedys nya: The Woman in the Fifth. En Douglas Kennedy är alltid ett säkert kort och det är väl bäst att klämma den med när jag är färdig med Trace och ändå lite inne i engelskan.

Om en dryg vecka åker vi på semester till bekanta i Westerhorn i Tyskland, så jag antar att jag borde träna tyskan istället. Hämtade ut Die Vermessung der Welt av Daniel Kehlmann från Örebro stadsbibliotek. De pratade om den på Babel i vintras, så jag skickade in ett inköpsförslag och nu hade den äntligen kommit.
(På bilden: Daniel Kehlmann)

2 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta en bokbloggare i den egna hemstaden! (Jag antar att du bor i "Öret" eftersom du hämtade ut en bok från bibblan här.)
    Jag har snabbläst igenom ditt arkiv, och hittar en del böcker som jag nog kommer att vilja titta närmare på.

    Återkommer! :-)

    SvaraRadera
  2. Jodå, Örebro-bo sedan många år tillbaka är jag...
    Kul att du hittade lite tips!
    //Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!