onsdag 13 juni 2007

Män som hatar kvinnor


Nu är jag äntligen klar med Män som hatar kvinnor och den var precis så bra som alla sa att den var. Nu ser jag fram emot att läsa tvåan: Flickan som lekte med elden. Jag har den som vanlig bok och kommer nog inte kunna hålla mig tills ljudboken kommer in på bibblan, så jag kommer förmodligen att läsa den med ögonen och inte med öronen, som jag gjorde med Män som hatar kvinnor.

Annars har jag inte hunnit med så mycket annat än att försöka ta mig igenom manuset till syrrans avhandling i historia som hon disputerar på (heter det väl...?) i höst. Intressant, men mastigt. Inget man bara slöläser framför teven en kväll.

Mina försök att påbörja Patricia Cornwells Trace börjar ta sig. Har klämt ett kapitel per kväll de senaste dagarna och kommer nog inte att ge upp den här gången. Såg i någon av Bibliotekstjänst senaste recensionslistor att hon kommer med en ny bok i höst som inte handlar om Scarpetta. Som tur är verkar den inte handla om den där andra kvinnliga polisen (som i t ex Getingboet) som jag glömt namnet på. Fastnade aldrig riktigt för dem.

2 kommentarer:

  1. Jag läste nyligen ut den sista delen i Millenium-trilogin.
    Den första delen är fortfarande den bästa, medan trean är bättre än tvåan.

    I sista delen finns det ett par trådar som jag antar att Larsson hade tänkt nysta upp i kommande böcker.

    Usch, vad tråkigt att det inte blir fler...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen urtrist... Än så länge har jag bara "läst", dvs lyssnat på den första boken och tänker nog spara de andra tills jag får tag i ljudböckerna. Reine Brynolfsson är verkligen en superbra uppläsare.

    //Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!