fredag 29 juni 2007

lågsäsong...


Inser att det är lite lågsäsong på bloggandet just nu eftersom jag har semester. Visserligen läser jag lika mycket som förut och borde väl rimligtvis även ha mer tid för bloggande, men av flera olika anledningar blir lilla bloggen försummad...

Jag har i alla fall läst klart Trace -Åh vilken fantastisk deckarförfattare Patricia Cornwell är. Jag blir hänförd varje gång jag läser något av henne och jag har länge länge haft som plan att läsa alla hennes Scarpetta-deckare i rätt ordning, men det börjar bli så många nu - och så lite tid... Får se det som ett långsiktigt projekt helt enkelt.

Spontanhandlade Nobels testamente av Liza Marklund på ICA i Kumla när jag och barnen evakuerade oss dit pga makens tillfälliga sjuka. Den ligger oläst (så klart!) eftersom jag faktiskt har en hel påse med annan läsning med hem från bibblan. Vet inte hur jag tänker ibland när jag köper på mig böcker fast jag redan har fullt tillräckligt. Man är väl lite bokskadad helt enkelt. Kan redovisa min bokpåse med sommarläsning i ett nytt inlägg ikväll. Nu ska jag sätta mig bredvid sonen i tv-soffan och kolla på Pluto innan vi väcker lillasyster som sussar sött i sin säng.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att köpa fler böcker, fast det finns massor med olästa hemma. Jag kan aldrig gå in i en bokhandel och bara titta; alla kör ju med "ta 4, betala för 3". Det går jag på nästan varje gång!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju ett ganska bra försäljningsknep- Jag har lärt mig att inte gå på det varje gång i alla fall - men ganska ofta... :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!