torsdag 8 oktober 2009

Pageflakes, Netvibes, Bloglines?

Igår var jag på en konferens anordnad av Svensk Biblioteksförening som handlade om Omvärldsbevakning. Bland annat lyssnade jag på Peter Alsbjer och om hur han organiserar sin bevakning av omvärlden. Intressant och en hel del tips!
Jag har hittills använt mig av Pageflakes för att hålla koll på "omvärldsbevakningen" och bloggar jag följer, men jag tycker att det börjar kännas segt och trögladdat (kanske för att jag sparat för mycket...?). Det som tilltalar mig med Pageflakes är att det är lättöverskådligt och att man kan förhandskika på inlägg, men den laddar (eller försöker...) mycket bilder och det tar lite tid. Dessutom uppdaterar den inte som den ska alltid. Inte så driftsäker alltså. Netvibes känns lite som samma sak som Pageflakes, men däremot har jag precis skaffat ett konto på Bloglines. Planerar att flytta verksamheten dit i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!