onsdag 21 oktober 2009

mitt liv i böcker

Nu har jag grunnat lite och kommit fram till följande: (Jag har plockat titlarna från min egen bokhylla)

Är du man eller kvinna? Underbara kvinnor vid vatten (Monika Fagerholm)
Beskriv dig själv? En självständig utåtriktad flicka (Eoin McNamee)
Hur mår du? Naiv Super (Erlend Loe)
Beskriv stället du bor på? Mina drömmars stad (Per Anders Fogelström)
Vart skulle du vilja resa? New York-trilogin (Paul Auster)
Beskriv din bästa vän? Gå vidare (Anna Maxted)
Vilken är din favoritfärg? Smultronbett (Barbara Voors)
Hurdant väder är det just nu? Regnroman (Karen Duve)
Vilken är din favoritårstid? Tystnad i oktober (Jens Christian Gröndahl)
Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Här har du ditt liv (Eyvind Johnson)
Vad betyder livet för dig? Slumpvandring (Majgull Axelsson)
Hurdant är ditt parförhållande? Gör mig levande igen (Kerstin Ekman)
Vad är du rädd för? Saknaden (Ulf Lundell)
Dagens aforism? Se dig inte om (Eyvind Johnson)
Vilket råd skulle du vilja ge? Varats olidliga lätthet (Milan Kundera)
Hur skulle du vilja dö? En plats att vila (Vibeke Olsson)
Ditt motto? Segla efter stjärnorna (Anne Tyler)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!