onsdag 7 november 2007

Luftslottet som sprängdes


Det har varit lite tyst i bloggen ett tag. Dels kan jag skylla på att jag verkligen fastnat i Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes och dels har mycket av tankarna upptagits av att jag ska prova på annat jobb nästa år.

Det känns verkligen knepigt att läsa Luftslottet som sprängdes, dels för att det är spännande och jag så fort som möjligt vill veta hur det går, dels för jag vill dra ut på spänningen så länge som möjligt för att jag vet att det är den sista boken. Suck. Dubbla känslor med andra ord. Man kan bara hålla tummarna för att det där fjärde manuset som enligt vissa skriverier ska finnas är så pass färdigt att det går att ge ut, och att alla inblandade kommer överens någon gång om vem som i så fall äger rättigheterna till det.

På biblioteket tycks inte efterfrågan mattas av. Vi har två exemplar av varje titel som cirkulerar på snabblån (14 dagar), men köerna minskar inte, så igår beställde jag ytterligare exemplar av alla delarna i serien. Hittills har jag inte hört några negativa kommentarer om böckerna, utan alla jag träffar är mer eller mindre sålda på Blomkvist & Salander. Någon som har en avvikande åsikt?
Bilden föreställer Noomi Rapace som ska gestalta Salander i de kommande filmerna - som man väl får hoppas kommer att hålla högre kvalitet än Läckbergs Isprinsessan!
Bilden är hämtad från Dramatens presentation .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!