måndag 21 april 2008

Hjälp! Help! Hilfe!

Jag ska tydligen vara med i Radio Örebro och prata om och inför Världsbokdagen som infallet den 23 april. Efter ett snabbt telefonsamtal idag med programledaren (?) Mathias Holm gick jag med på att delta, men jag har ett stort problem! En av frågorna han vill att jag och de andra i programmet ska besvara är: "Vilken är världens bästa bok?" Jo, tjena... Jag försökte lite snitsigt med att fråga om jag fick svara med en favoritförfattare, men det skulle inte duga. Sitter just nu och vänder ut och in på mig själv om vilken bok jag egentligen tycker är bäst. Svårt till tusen! Vilken bok tycker DU är världens bästa bok?
Mina kandidater just nu utan inbördes ordning är:

Erlend Loes Naiv Super
Vilhelm Mobergs Utvandrarna
Astrid Lindgrens Mio min mio

Hu så svårt det är!

1 kommentar:

  1. Vad som är Världens bästa bok måste ju vara individuellt. Satsa på en bok som många läst och tillgodogjort sig genom åen. Eller säg att den är nog inte skriven än.

    Biblen ligger väl bra till annars. I synnerhet GT. Den har spänning, romantik, elakheter snälleheter full av sensomoral erc och i uppenbarelseboken t o m science fiction.. :-)

    Astrid lindgrens böcker är skrivna på ett sådant sätt att dom av många skulle kunna kalssas som världens bästa bok.. Frågan är väl vilekn av dom:-)

    Trevligt att min favvisbibliotekarie är tillfrågad, ska försöka att lyssna.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!