onsdag 16 april 2008

Sjukt

Idag är jag hemma med sjukt barn. Sonen vaknade med hög feber så det vara bara att börja ringa runt i morse vid 7.30-tiden. Dotterns utvecklingssamtal på dagis fick ställas in. Det går ju knappast att släpa med en storebror med 39 graders feber på samtal. Nu är båda hemma från dagis och jag blir hemma från jobbet. Håller sjukan i sig får sonen vara hos mormor imorgon och dottern på dagis. Logistik på hög nivå. Som tur är i eländet så var det med andra ord ingen större katastrof att maken glömde sonens badbiljett till simskolan i sin plånbok som nu befinner sig i Motala. Maken alltså, med plånboken, med badbiljetten. Hosta + hög feber = ingen simskola = ingen badbiljett.
Får se om det blir någon läsning idag. Förmodar att det blir en del barnböcker. Medan min sega dator kopplade upp sig hann jag dock med några dikter av Maria Wine. Gillade denna:

Alltid är det någon
som står i vägen för en
eller är det jag som
står i vägen för mig själv?

Ur: Utan längtan - inget liv

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din blogg. Hoppas Ulf inte fortfarande är arg för det där med Sahara Hotnights. Kramar från T.

    SvaraRadera
  2. Nä, det är lugnt! På´n bara :-)

    Ser fram emot din bok!

    //L8

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!